Erhverv dig et kørekort som 17 årig

Hos Din Trafikskole tilbyder vi kørekort til 17 årige, som ønsker at komme godt i gang med at køre bil.

Vi forstår, at det kan være en stor beslutning at tage, når man er 17 år, men vi er her for at hjælpe dig med at få styr på reglerne og føle dig tryg bag rattet.

I denne artikel vil vi gå i dybden med reglerne for kørekort til 17 årige, og hvordan Din Trafikskole kan hjælpe dig med at få det bedste ud af din køreuddannelse.

Hos Dintrafikskole i Lyngby nær Virum og Holte kan vi hjælpe dig med at erhverve et kørekort til 17 årige. Vi har mange kursister fra Lyngby, Hillerød, Holte, Helsingør og Storkøbenhavn.

Regler for kørekort til 17 årige

I Danmark er det muligt at tage kørekort allerede fra 17 år, men der er en række regler, som man skal overholde for at få lov til at køre bil som 17 årig.

Først og fremmest skal man have bestået både teori- og køreprøven, før man kan få udstedt sit kørekort. Derudover er der også en række betingelser, som man skal opfylde:

Man skal have en ledsager med i bilen, når man kører.

• Ledsageren skal have haft et gyldigt kørekort i mindst 3 år.
  • Ledsageren skal have en promille på under 0,5, når man kører.
  • Man må ikke køre på motorveje eller broer med mere end to spor i hver retning.
  • Med et 17 årig kørekort, kan man altså allerede få en del køreerfaring, inden man fylder 18 år og får lov til at køre helt selvstændigt.

Der er yderligere krav til ledsageren som du kan læse herunder.

Krav til ledsageren

• Ledsageren skal være mindst 30 år gammel og være i besiddelse af et gyldigt kørekort
  • Ledsageren skal have mindst 10 års erfaring som billist
  • Ledsageren må ikke have haft en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet i løbet af en tiårig periode
  • Ledsageren skal være i stand til at køre bil, og må ikke være påvirket af hverken alkohol, stoffer eller lign.​

Der kan læses mere på Færdselsstyrelsen hjemmeside.

Kom godt i gang med Din Trafikskole

Hos Din Trafikskole tilbyder vi køreundervisning til alle aldre, herunder også til 17 årige, der ønsker at tage kørekort.

Vi har mange års erfaring med at undervise elever i at køre bil, og vores erfarne og dygtige instruktører vil gøre deres bedste for at give dig den bedst mulige køreuddannelse.

Undervisning og køreprøve for 17 årige

Vi tilbyder både teori- og køreundervisning, så du er godt rustet til både teori- og køreprøven.

Vores undervisning er tilpasset den enkelte elev, så du kan være sikker på, at du får den undervisning, der passer bedst til dig.

Vi har også gode erfaringer med at undervise elever, der ønsker at tage kørekort som 17-årig.

Vores instruktører har stor erfaring med at lære elever at køre bil, og de vil gøre deres bedste for at hjælpe dig med at få den bedste køreoplevelse.

Tilmeld dig et hold i dag!

Så hvis du er 17 år, og ønsker at tage kørekort, er Din Trafikskole det helt rigtige valg for dig. Vi vil hjælpe dig med at få styr på reglerne og komme godt i gang med at køre bil.

Kontakt os på telefon 70 60 56 52 eller send en mail til info@dintrafikskole.dk, hvis du har spørgsmål eller ønsker at tilmelde dig.