Cruise på de danske landeveje med motorcykelkørekort

Går du rundt med drømmen om at cruise på de danske landeveje, så klarer Din Trafikskole også kørekort til motorcykel.

Når du tager dit motorcykelkørekort hos os kan du i løbet af kun 6 uger erhverve dig et kørekort til motorcykel, så du hurtigt kan komme ud og cruise på landevejen.

Vi har mange kursister fra både Lyngby, Hillerød, Holte, Helsingør og Storkøbenhavn.

Pr. 19. januar 2013 træder der nye regler i kraft angående størrelser på motorcykler.

​Følgende regler er gældende for motorcykelkørekort:​

Som 18 årig kan man erhverve MC-Kørekort til lille MC kategori A1.

• Du kan få et motorcykelkørekort til en lille motorcykel som 18-årig, og du kan allerede begynde at tage kørekortet 3 måneder før, du fylder 18 år.
  • En tohjulet motorcykel (med eller uden sidevogn), med en maksimal motoreffekt på 11 kW, en maksimal slagvolumen på 125 cm, foruden en køreklar vægt på maksimalt 0,1 kW/kg.

Som 20 årig kan man erhverve MC-Kørekort til mellemstor MC kategori A2.

• En tohjulet motorcykel (med eller uden sidevogn), som har en motoreffekt på maksimalt 35 kW, samt et forhold mellem denne effekt og den køreklar vægt på maksimalt 0,2 kW/kg.
  • Du kan få et motorcykelkørekort til mellemstor motorcykel som 20-årig - der er dog visse undtagelser, så man i visse tilfælde kan få motorcykelkørekortet allerede som 18-årig.

Som 24 årig kan man erhverve MC-Kørekort til stor MC kategori A.

• En tohjulet motorcykel (med eller uden sidevogn) i en hvilken som helst størrelse.
  • En trehjulet motorcykel eller trehjulet bil med en motoreffekt på over 15 kW.
  • Du kan som udgangspunkt få et motorcykelkørekort til en stor motorcykel som 24-årig, og derudover findes der visse undtagne betingelser, så du kan få motorcykelkørekortet allerede som 20-22-årig.

​Særlig aftale:
​Hvis I selv samler et hold på mindst 6 personer, kommer vi gerne til jer på jeres bopæl og afholder et intensiv MC kursus hos jer. Ring og høre nærmere om den her særlige aftale.​

​En mellem stor motorcykel kategori A1 er:
​​Hvis man tager motorcykelkørekort til A2 som 20-årig kan man som 2 års erfaring praktisk prøve på i kategori A motorcykel og derved få ret til at køre en A MC.​

Hvis du ønsker at stoppe dit kørekortforløb

Ønsker du at stoppe dit kørekortforløb, tilbagebetaler køreskolen den del af lovpakken du ikke har brugt. De dele af lovpakken du har forbrugt modregnes til vores liste pris. Du mister således rabatten, som er i lovpakken.
Du får din lektionsplan udleveret, så du har mulighed for at fortsætte dit forløb på en anden køreskole, hvis du ønsker det.

Her kan du se hvad konkurrence-og forbrugerstyrelsen skriver, hvis du ønsker at stoppe

En lovpakke har en gyldighedsperiode på 12 måneder.

Link til Rigspolitiets undervisningsplan

Sidst opdateret – 8. maj 2021

Lovpakken til MC-kørekort

Lovpakken til kørekort til BIL inklusiv de listepriser kan ses som følgende:

​29 teorilektioner i teorilokale  Kr. 2100,-
​4 kørelektioner på lukket øvelsesplads (kravlegård) Kr. 1800,-
​13 lektioner i manøvrer på vej og motorvej Kr. 8000,-
​5 lektioner i manøvrer på køreteknisk anlæg (glatbane) Kr. 2600,-
​I alt 51 lektioner á 45 min. Kr. 14500,-

Du må starte på undervisningen 3 måneder inden du fylder 18 år.