KØREKORT TIL BIL MED AUTOMAT GEAR

Dintrafiskole, tilbyder kørekort med automat gear ……

Køreundervisningen for en bil med automatgear er nøjagtig det samme som manuel gearkasse.
Det eneste krav er, at den praktiske køreprøve tages i en bil med automatgear.
Fordelen ved at køre bil med automatgear er, at du bedre kan koncentrere dig om trafikken,
og ikke koncentrere sig om gearskifte samt koblingspunkt.
Hvis du er meget usikker på trafikken, er det en god idé at starte med automatgear. Du får et meget bedre overblik og dermed den indre ro, der er nødvendig for en sikker tur.

Kørsel i automatgear

Bemærk, at hvis du har bestået dit kørekort i bilen med automat gear, må du kun køre bil med automatgear bagefter!
Hvis du ville gerne senere køre bil med manuel gearkasse, skal du KUN bestå en ny praktisk prøve men ikke en ny teoriprøve.
Når du har kørt i et år eller to og er blevet mere fortrolig med kørsel, kan du altid ”opgradere”, så du også skal køre en bil med manuel gearkasse.

Bilen med automatgear kan også bruges til følgende:

- Generhvervelse af kørekort (betinget / ubetinget eller kørselforbud)
 - Ombytning af udenlandske kørekort til dansk
 - Særlige køretimer

Ring og høre nærmere, tak

Hvis du ønsker at stoppe dit kørekort forløb !!

Ønsker du at stoppe dit kørekortforløb, tilbagebetaler køreskolen den del af lovpakken du ikke har brugt. De dele af lovpakken du har forbrugt modregnes til vores liste pris. Du mister således rabatten, som er i lovpakke.
Du får din lektionsplan udleveret, så du har mulighed for at fortsætte dit forløb på en anden køreskole, hvis du ønsker det.

Her kan du se hvad konkurrence-og forbrugerstyrelsen skriver, hvis du ønsker at stoppe

En lovpakke har en gyldighedsperiode på 12 måneder.

Link til Rigspolitiets undervisningsplan

Sidst opdateret – 8. maj 2021